Mens achter het merk: Douwe Zijlstra

vrijdag 1 juni

Bedrijfsnieuws


Ik ben Douwe Zijlstra, 28 jaar jong en voer mijn afstudeerprojecten uit bij Empas. Ik studeer Communicatie en Media Design aan de Hogeschool Utrecht en zal van april tot eind augustus bij Empas afstuderen.

Ik ga me de komende maanden op twee projecten storten: mijn vrije en gebonden project. Voor mijn vrije project ga ik me richten op het opzetten en uitwerken van een nieuwe videostrategie. Voor mijn gebonden project ben ik aan het onderzoeken wat de wensen en behoeften van onze dealers zijn op het gebied van communicatie, om hier vervolgens een passend ontwerp voor te maken. 
 

Videostrategie

Mijn vader heeft destijds in de reclame gewerkt, mijn moeder is dol op fotografie. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik niet op ze lijk. Rond mijn zestiende kwam ik er achter dat ik filmen erg leuk vind. Ik heb mijn ‘jongensdroom’ gevolgd en vijf jaar werkervaring binnen de game-journalistiek, hoofdzakelijk als videoproducer. Deze sector verloor door de jaren zijn charme waardoor ik mijn focus op de business-to-business sector heb gericht. Voor Empas ga ik een videostrategie ontwikkelen om de communicatiemix van Empas te gaan versterken. 
 

Afstudeeronderzoek

Empas heeft mij gevraagd om te onderzoeken wat de wensen en behoeften van de dealers zijn. Wat voor communicatiemiddelen willen ze graag gebruiken? Waar hebben ze behoefte aan? Waar liggen hun wensen? Dit soort vragen kunnen ons een goed overzicht geven zodat wij de dealers beter kunnen benaderen. Na mijn onderzoek zal ik een ontwerp maken om de wensen en behoeften van de dealers te beantwoorden.  
 
Ik ben zelf ontzettend benieuwd naar de resultaten, ik hoop jullie ook!